דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אני לא מצליח להשתנות? למה אני כל הזמן מנסה לשנות דברים ושום דבר לא עובד? בסוף הכל אותו דבר 

מאת    [ 21/10/2010 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2141 פעמים ]

אחת הבעיות של כל אדם שמנסה לחולל שינוי משמעותי בחייו היא התחושה ששום דבר לא קורה. כלום לא זז. כמובן שלוקח זמן להגיע להרגשה הזאת. בדרך כלל בתחילת השינוי יש תחושה שסוף סוף הכל נפתר, הכל הסתדר, עכשיו הכל טוב. נראה שהשינוי פעל והשתנינו מקצה לקצה. בדרך כלל – תוך זמן די קצר, האדם מרגיש שינויים, האדם מרגיש התקדמות מהירה. הרבה פעמים ההתקדמות נראית אפילו לאדם עצמו יותר מהירה מהצפוי. התרגשות גדולה אוחזת את האדם, הוא רץ ומספר לחבריו על השינוי ומשכנע אותם שזה מה שיכול להציל את חייהם. מוכר?

ואז מגיע השלב הבא. תקיעות. לא רק שהשינוי המיוחל כבר לא משפיע, אלא שכמו אוטו כבד שנתקע במעלה גבעה בוצית ולא מצליח לנסוע קדימה, בתחילה הוא תקוע, ואז – הוא מתחיל להדרדר אחורה… גם אותו אדם שמנסה לעשות את השינוי – בין אם זה שינוי נפשי, רוחני או פיזי – כמו דיאטה או מהלך שכזה, מרגיש בשלב השני תקיעות ואז התקיעות מתחלפת בהדרדרות. שוב אני נופל לאותו הדבר. עכשיו זה אפילו גרוע יותר! כי עכשיו אני אמור לדעת כבר שזה לא משהו שטוב לי, כבר הבנתי את הקטע – אז עוד פעם נפלתי? עוד פעם אני באותו הדבר? אז למה בכלל השקעתי את כל הזמן והמשאבים לעשות את השינוי הזה?

צריך קודם כל להבין שזה מהלך החיים. רבי נחמן מסביר שצריך להיות בקיא בעליה ובירידה. זאת צורת החיים – יש התקדמות ויש הדרדרות, רגרסיה. ואם אתה לא נותן לזה מקום לקרות – אתה תיפול לייאוש. אבל אם אתה נותן לזה מקום, אם אתה מבין ומקבל שבדרך יהיו נפילות ויהיו חזרות לאחור ויהיו זמנים שתרגיש ששום דבר לא קורה – אז יקרו לך דברים מופלאים. אם תבין שבעצם השינוי הוא לא חד פעמי אלא צריך להפוך לדרך חיים – אז יש לך סיכוי.

החיים הם שינוי. החיים הם השתנות וצריך רצון חזק לחתור ולצלוח את כל הגורמים הפנימיים שמנסים להחזיר אותך חזרה לכלא של הנוחות. לכלא הפנימי שלעולם לא משתנה. אבל אתה יכול להשתנות, אתה יכול להצליח, אתה יכול לפתור דברים. ואחר כך? כן. אחר כך תיפול שוב. וזה יראה לך ששום דבר לא השתנה, אבל זה לא נכון! ואם יהיה לך אורך רוח ותסכים לקבל את עצמך גם בנפילה, יכול להיות שחבר טוב מהצד יגיד לך – וואו! אתה ממש השתנית. אני? איך זה יכול להיות? אני מרגיש שלא זזתי מילימטר! אותו חבר מהצד, או אשתך או בעלך יוכלו להעיד נאמנה – אולי נראה שהשתנית קצת אבל משהו כן קרה!

מי שמצפה לשינוי מהיר – יתאכזב מהר ומי שמבין שתנועת החתירה הזאת, ההעמקה הזאת, היא יסוד החיים בעולם הזה. מי שמבין ששינוי הוא לא בריחה מהירה מהבעיות אלא עבודה ארוכת טווח – יזכה לשמחה פנימית ואמיתית ואולי לשינויים מהירים יותר ממה שציפה!

באותו עניין:

התחלות חדשות - עוצמה רוחנית, שמחה, רצון, אמת http://newb.co.il מאמרים ו שיעורי וידאו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב